Salut a tothom!
Escric aquestes línies en contestació a un escrit que l'usuari
marzebetiko ha redactat al post que ha anomenat
ATENCIO dins de l'apartat de
Dubtes. Com que m'ha semblat més adient aquest post incloc aquí el seu redactat.
Em sembla, benvolgut
marzebetiko, que al preu que ens surt la convidada no cal remoure cel i terra per tal de donar pressa a l’esforçat pare de la criatura butinaire perquè porti a terme les innovacions promeses. Ja ho farà si vol i pot: que no podem jugar a la botifarra d’una manera més que digne? I més, veient la qualitat força inferior d’altres llocs (Ludoteka inclòs) en comparació a la que gaudim al ButiNet, els quals, en menor o major mesura, són de pagament. Et recomano (si és que et puc recomanar res) tranquil•litat, continua gaudint d’un lloc a Internet amb una altíssima qualitat, i deixa treballar la gent sense angoixes.
Personalment, en aquest aspecte (sóc de mena conservadora) a mi ja m’està bé com està ara mateix ... Segurament, amb les innovacions promeses, es donarà una qualitat encara més gran al lloc, però sincerament
a priori són lluny d’encisar-me. Després, una vegada plasmades al ButiNet, segurament m’hi incorporaré fervorosament: tampoc tindré cap problema per a reconèixer el meu error!
Feu, si voleu, us ve de gust i enteneu una mica el francès, un cop d’ull a la següent web:
http://www.cartomaniak.com/
En aquest lloc es juga una variant de la manilla (la manilla belga). Només hi ha disponible la versió entre dos jugadors. Les regles del joc són similars a la nostra botifarra: es tria trumfo, hi ha possibilitat de jugar sense trumfo, així com de doblar i quadruplicar el resultat (no sé si s’admet octuplicar), i el valor de les cartes és el mateix que en el nostre joc. Ara bé, la basa no val cap punt; ei!, cal remarcar-ho, la manilla és el 10 i no el 9 (la baralla francesa té una carta més!); es juga amb 32 cartes: tens 8 cartes a la mà, més 4 cartes al davant descobertes que cobreixen altres 4 cartes que, en ser jugades les superiors queden vistes. En fi, si teniu un moment de lleure, us registreu gratuïtament i podeu jugar sense cap problema. Però ... us caldrà la paciència de Job per a acabar una partida i per trobar un adversari: la pàgina s’actualitza cada no sé quants segons i és superlenta. A més, es penja cada dos per tres. I per a acabar-ho d’amanir, si seguiu els fòrums, fa no sé quant temps que intenten jugar un torneig i no se’n surten.
Si el meu francès no fos tan escatològic, us asseguro que els recomanaria una visita al ButiNet: segur que quedarien meravellats!
En fi, tranquil,
Carles, que estem com uns reis! Tu fes sense presses. I tu,
marzebetiko, tranquil home, que el que hagi d'arribar ja arribarà!
Cordialment,
josep (rimbombante)