Amb tota la modèstia d'aquest món, sense la mes mínima presumpció i només amb la intenció de col.laborar amb aquest joc.
Crec, sincerament, que hi ha un mínim de conceptes-jugades que és imprescindible fer per jugar a la Botifarra.
Tot seguit suggereixo quins són aquest mínims de conceptes-jugades:
1.-) NOMÉS MARCAR MANILLES I ASOS.
2.-) SABER EXACTAMENT COM ES FA PER MARCAR ELS PALS.
3.-) Quan el company dobla, ets a sortir o entres, tens trumfo i un semi-fallo: TOCAR EL SEMI-FALLO.
4.-) Trumfos delegats, el teu company dobla, ets a sortir i tens una manilla: HAS DE SORTIR ARRASTRANT.
5.-) Quan el company fa botifarra o dobla: HAS DE MARCAR EL MÀXIM DE CLAR ELS PALS, SENSE ENGANYAR-LO MAI.
6.-) Quan els altres han fet trumfos, tant si el teu company ha doblat, com si no, si tens un mínim de tres d'As i Rei i vols tocar el pal: HAS DE JUGAR EL REI.
7.-) Quan feu trumfos i teniu la Manilla, si no hi ha res especial, el que la té: HA DE PROCURAR QUE ARRASTRI EL SEU COMPANY.
8.-) Quan es botifarra i voleu jugar un pal per baix: HO HEU DE FER DE LA TERCERA PER DALT.
----------------------crec que si apliqueu aquestes propostes us divertireu molt més jugant a la botifarra ----------------------
NOTA: com que he vist que una gran part de jugadors de BUTINET amb As i Rei SURTEN D'AS, tot seguit reprodueixo una conversa amb un bon jugador que ho havia fet sempre:
Pregunto: si jo doblo i tens un As tot sol, de què surts?
Respon: de l'As
Pregunto: he de matar?
Respon: no, que el tinc tot sol
Pregunto: si jo doblo i tens quatre o cinc cartes d'un pal d'As i Rei, de que surts?
Respon: de l'As
Pregunto: he de matar?
Respon: si, que en tinc quatre d'As i Rei
Pregunto: i com ho sé jo quan en surts d'As tot sol o quan en tens quatre d'As i Rei?
Respon:..........................................
Vàrem quedar entesos que d'ara endavant quan sortís d'As, seria perquè NO MATÉS i quan sortís de Rei, seria perquè MATÉS