Probaré de posar un exemple que faci mes entenedors, els meus arguments.
Partim de la premissa que TOTS els jugadors d'escacs federats i que participen en campionat tenen ELO i que la gran majoria de jugadors d'escacs, es a dir com tots nosaltres que juguem esporàdicament entre amics no en tenim.
Si algun dia volem participar en un campionat ja sigui d'afeccionats o de federats se'ns en adjudicara un i aquest millorarà o empitjorara en funció únicament de les nostres participacions en els esmentats campionats.
Això es fa fonamentalment per que fa falta una autoritat certificadora del ELO que un te, dels ELO's dels rivals, i del nou ELO obtingut despres de la meva participació. Aquesta es l'organitzadora del campionat.
Considerant que el teu ELO només es vàlid en funció del univers on l'has obtingut. Es a dir jo puc tenir un ELO molt alt com a jugador d'escacs federat que el compara amb els altres jugadors d'escacs federats, en canvi el puc tenir per jugar en una web determinada però que no hem serveix de res per jugar en una altre web
Per tant la pregunta a considerar es:
a.- Fem ELO per a tots els usuaris de Butinet i per a totes les partides que es facin?. Amb el que creem un univers vàlid i l'obligació de que tothom faci públic el seu ELO. ( Ja me pronunciat sobre això i en soc contrari, però si la majoria d'usuaris de Butinet el vol, per que no fer-lo? )
b.- O fem ELO només per els Campionats. On el organitzador es el validador del ELO obtingut, amb el que també seria un univers vàlid, més petit però vàlid per els seus integrants. ( Els participants a Campionats ). Comentar que sembla raonable que no siguin comparables els campionats de pre-donats amb els de sistema suiss. Lo dels empats es pot assimilar a les taules en escacs.
Aquesta opció s'hauria de fer per a tots els participants sense excepcions. Sent mes clar, el fet de participar en un Campionat obliga a tenir ELO
Al meu entendre no hi caben altres alternatives, com les de fer un ELO per a partides especifiques, en tot cas seria això un ELO alternatiu, que només seria vàlid per els jugadors de les esmentades partides i per tant comparable entre ells única i exclusivament.
Per tant centrem-nos O:
1.- ELO per tothom, per totes les partides, públic i obligatori
2.- ELO només per Campionats. públic i obligatori.
3.- Evidentment
existeix una última proposta: CAP ELO
En el primer cas seria visible al costat del nick a totes les sales.
En el segon cas només seria visible al entrar a la sala Campionats.