Hola,
Si quan Sud juga la Manilla de copa Nord té una anada hi haurà 7 copes jugades i Sud en té tres per jugar. Entre Est i Oest en tenen dos.
Fritz, el problema és que no sabem si Est pot fallar, o no.
Menys encara podem saber com estan repartides aquestes copes.
Guardant Oest encara el 2 segur, el normal és que hagi sortit de pal llarg o es vegi obligat per les circumstàncies (no pot arrastrar de cara al que canta, guardi manilles o asos mal defensats, o no tingui res, entre d'altres). Si Oest ha sortit a pal llarg de 5, Est també fallarà, i Nord no tindrà cap descart. Si Oest ha sortit a pal llarg de 4, Nord només disposarà d'una anada (si no és que Est no tingui trumfo).
Encarant-te la copa, només en el cas que Est serveixi copa, i per dos cops, podràs donar dos descarts seguits al company Nord, amb la possibilitat afegida de perdre el rei a mans d'Oest.
Si quan Sud juga la Manilla de copa Nord serveix el 7 i ha fet base després sí, arrastrar de 8.
Si Nord té el 7 de copa i li traiem amb la manilla, un cop trets els trumfos, Nord no ens hi podrà anar perquè no en tindrà més.
No li donarem cap anada i, si no ens fallen la manilla i la perdem, llavors haurem d'arrastrar de 8.
La pregunta és: no seria més fàcil fer-ho abans per tal d'assegurar millor les anades?
Ens la juguem que Nord no guardi la manilla. Jo no crec que sigui jugar-se-la massa però si surt aquesta manilla i la treuen els altres, l'entrada de l'as de trumfo i les possibilitats de donar anades al company (encara que potser tardanes) les conservarem igualment.
Jo penso, potser m'equivoco, que si al company Nord li fem semi a la copa,
un sol descart de poc li servirà. I si resulta que no té semi a la copa, doncs és obvi que no hi haurà descart per molt que Sud s'encari de manilla de copa.
Intentaré explicar-me. Si el company Nord ha cantat amb un semi a la copa, la probabilitat que tingui un altre semifallo és baixíssima. Així doncs, jo penso que hem d'intentar donar-li més d'una anada (i tenim cartes per fer-ho), una de sola no li servirà de gaire perquè, ni que el seu tercer coll sigui de tan sols dues cartes, no farà pas net. Els contraris, així que puguin, si tenen la manilla, ho carregaran tot.
Considero que hem de buscar la possibilitat de donar-li un mínim de dos descarts i, si pot ser, més, i no tan sols un. Tenim un pal potent per donar descarts però, sense cap trumfo a terra, això es fa molt difícil.
He mirat per sobre les estadístiques que ens dóna el Butinet, i podem trobar els següents casos de distribució de cartes de Nord:
6 4 1 1 790.352.640 1,1344%
5 5 1 1 541.956.096 0,7779%
7 3 1 1 301.086.720 0,4322%
8 2 1 1 56.453.760 0,0810%
9 1 1 1 1.520.640 0,0022%
És a dir, Nord té menys d'un 2.5% de possibilitats de tindre dos semifallos.
5 4 2 1 7.451.896.320 10,6962%
6 3 2 1 3.863.946.240 5,5462%
7 2 2 1 496.793.088 0,7131%
En canvi, té quasi un 17% de possibilitats que el seu segon pal més curt sigui de dues cartes.
Ja no compto els casos en què Nord pugui tindre un pal de 3 cartes (en realitat només és un, 5-3-3-1, 8% més). No compto els casos en què Sud li pugui donar 3 descarts a Nord. Si arrastrem són factibles aquests 3 descarts, si no ho fem, és quasi impossible.
La raó per la qual jugaria així és que és prioritari sempre donar primer anades.
L'adverbi "sempre", no és que m'entusiasmi gaire en aquest joc. tots sabem que quasi "sempre" hi ha excepcions.
Anades sense arrastrar en donarem poques, si de cas, anada. I, com hem vist, en pocs casos ens serà útil una sola anada.
Si ens decidim per arrastrar de 8, ens podem trobar que si el company no té la manilla de basto, entrem tard i les anades ja no serveixin de res. És clar que sí, però pel que he comentat abans, penso que cal córrer el risc de cercar la manilla al company abans d'encarar-nos de manilla de copa i concedir-li una sola anada al company que representa un 2.4% de possibilitats que aquesta anada sigui completament eficaç.
Això sí fritz, estic totalment d'acord amb tu que, en aquesta ocasió, en cas d'arrastrar, seria de les poques que no ho faria d'as, sinó de 8.
Per cert, encara no ha apostat ningú per la primera opció: arrastrar d'as. Que estrany, jo conec algú que ni que s'hi trobés mil cops, arrastraria i arrastrarà sempre d'as. Je, je. Salut.