M'he trobat en força ocasions que la gent no té problemes en demanar el consens en el rànquing. I 99 de cada 100 vegades ho fan quan van perdent o, tot i anar per davant, tenen un dat molt desfavorable. Ja n'hi recordo l'últim cop que em van demanar consensuar quan els altres anaven guanyant. Crec recordar que jo mai no he demanat inicialment consensuar, per molt malament que considerés que ho fes el company. Sempre m'he afegit a la petició dels altres.
Què passa actualment? Doncs que si un jugador no està a gust amb el seu company i veu que van mal dades, doncs demana consensuar sense problema.
M'he trobat que un jugador ha exigit el tancament consensuat de la partida, com és natural perdent de 50 punts, li hem dit que no i s'ha passat una hora a temps real tirant una carta cada 2 minuts i entrant i sortint del Butinet abans dels 2 minuts. Finalment, has de donar el braç a tòrcer i consensuar.
Si algú té una urgència, no l'importa perdre els punts de partida, se'n va i punt. Però ara m'he trobat un ús abusiu del consens. I sobretot si es va perdent en el marcador. I ja trobo que això és cara i picaresca.
Penso que aquesta pràctica es podria evitar o, si més no, reduir considerablement.